KWALITEITSSTATUUT
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz– vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naamregiebehandelaar: S SMIT
BIG-registraties: 49913877025
Basisopleiding: klinische psychologie, gz opleiding
AGB-code persoonlijk: 94011184
Praktijk informatie 1
NaamPraktijk of Handelsnaam: Ta Gra Agam Ort
KvK nummer: 53681614
Website: www.nieuwedieper-ggz.nl
AGB-code praktijk: 94059034
1b. Werkt u op meerdanéénlocatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
Ik werk als behandelaar/praktijkhouder in mijn eigen praktijk nieuwedieper ggz te Den Helder
Ik werk als werkbegeleider voor het NPCB, gevestigd in Hoofddorp
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Aanmeldingen ontvang ik over het algemeen via de huisartsen/poh ggz. Mensen die zich aanmelden
via de website verwijs ik allereerst naar de huisarts, om uiteindelijk de verwijzing binnen te krijgen.
Soms ontvang ik verwijzingen via collega psychologen vanuit de intervisiegroep. Omtrent de
verwijzing is regelmatig contact met de verwijzers, om te overleggen over de indicatie. Het komt voor
dat cliënten toch meer of andere zorg nodig hebben dan ik hen kan bieden binnen de basis ggz. Dan
verwijs ik zelf door via zorgdomein naar een SGGZ instelling. Er vindt dan vrijwel altijd contact plaats
met het aanmeldpunt van de desgewenste instelling. Heel soms worden cliënten na het bereiken van
doelen binnen de basis GGZ terug verwezen naar de POH ggz, maar dat is zelden. Met cliënten die ik
afsluit maak ik altijd afspraken over een eventuele heropening van het dossier indien nodig.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De cliënten in mijn praktijk worden door de huisarts of poh ggz doorgestuurd met lichte tot milde
klachten. Te denken valt aan depressieve klachten, angstklachten, klachten van overbelasting en
overspannenheid en trauma. Er is vaak sprake van onderliggende problematiek op het gebied van
bijvoorbeeld assertiviteit en het zelfbeeld. Stress gevende factoren nemen de overhand en
ontspannende activiteiten worden vergeten. Door middel van een behandeling op maat, waarbij ik
stukjes van geprotocolleerde behandelingen combineer, help ik mijn cliënten weer uit hun dal te
komen in een relatief korte periode.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: sander smit
BIG-registratienummer: 49913877025
Medebehandelaar 1
Naam: emily meerwijk
BIG-registratienummer: 19934454125
Specifieke deskundigheid: gz psycholoog
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en-psychotherapeuten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Alle huisartsen en POH GGZ in Den Helder
Enkele psychologenpraktijken binnen de BGGZ in Den Helder (Psychologenpraktijk Noordkop en
Psychologiepraktijk Den Helder)
GGZNoord Holland Noord, Hersencentrum en de Brijder (SGGZ)
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
bij doorverwijzingen en terug verwijzingen, afsluiting en start van de behandeling
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
spoedeisende psychiatrie/ crisisdienst, huisartsenpost
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Ja, welke: wij lichten de huisarts in die de crisisdienst inschakeld
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
bimre ggz (amsterdam)
npcb (haarlem)
ptg (groningen)
lvvp
nip
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
bimre-ggz, npcb en ptg dmv door middel van intervisie en supervisie
lvvp en nip dmv visitatie
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uwlijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.nieuwedieper-ggz.nl
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.nieuwedieper-ggz.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.nieuwedieper-ggz.nl
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
ik ben lid van het LVVP. Mensen richting zich tot mij en komen we er niet uit dan ben ik lid van de
beroepsvereniging
Link naar website:
www.nieuwedieper-ggz.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naamvervangend behandelaar:
Ik regel mijn vakanties gewoon met mijn clienten. Er is geen vervangend behandelaar. Ik blijf gewoon
bereikbaar.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.nieuwedieper
ggz.nl/AANMELDENWACHTLIJST/
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Cliënten dienen een verwijsbrief te halen bij de huisarts en nemen dan contact op via ons algemeen
nummer. Er wordt dan een afspraak ingepland bij mij. Huisartsen kunnen ook aanmelden via
zorgdomein
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
clienten dienen een toestemmingsformulier te tekenen
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
tijdens de sessies en via therapieland, online omgeving
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
begin, midden en eind van de behandeling
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
cqi
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang metcliëntgegevens
15. Omgang metcliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: s . smit
Plaats: julianadorp
Datum: 07-07-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja